Met Meer Kracht Nog Meer, Beter En Sneller Waxen!

Ontdek Meer Kracht Door KettleBellsOngeveer een jaar geleden was ik mijn lijf een beetje zat. Mijn kleding zat niet hoe ik het wilde en mijn spiegelbeeld reflecteerde niet helemaal wat ik in mijn hoofd had.

Een goede vriend van me hielp me vervolgens aan een mooi schema met trainingsadviezen en dieetaanpassingen en dit heeft me heel erg op het goede pad gezet. Dit schema omvatte 6 dagen in de week trainen en natuurlijk minder eten van de dingen die ik lekker vind….

De Kettlebell

Als je eenmaal meer aan je lijf gaat werken, ga je automatisch ook meer interesse tonen voor andere dingen die je lichaam meer aan het werk zetten. Rond Pasen dit jaar was er in de Bas v/d Heijden een aanbieding van Kettlebells, en nu had ik er al iets over gehoord dus ik heb Aswin gevraagd om er 2 op te halen.

Ik heb daarna op YouTube wat voorbeeld filmpjes en tutorials opgezocht en niet lang daarna zijn Aswin en ik samen aan de slag gegaan, deze zijn prima te volgen en ook perfect voor als je gaat starten met Kettlebells.

Nu heeft Aswin in de verleden tijd aan vechtsporten gedaan, op hoog niveau, in de ring gevochten en aan wedstrijden gedaan, en hij was meteen heel erg enthousiast over de kettlebells.

Een Kettlebell is een rond gewicht met een handvat eraan vast. De oefeningen die je ermee doet, zorgen ervoor dat je je hele lichaam gebruikt en hier en daar wat extra nadruk geeft op bijvoorbeeld armen of billen, maar altijd gebruik je je rugspieren en buikspieren.

Aswin en ik begonnen elk met een kettlebell van 4 kg. We volgen merendeels de bovenstaande circuit training van 8 minuten, bestaande uit 6 oefeningetjes en die doen we dan in totaal 3 keer. En daarnaast pakken we soms ook nieuwe oefeningen uit andere voorbeelden die nu meer uitdaging bieden.

Nu zo’n 2 maanden verder, trainen we allebei met 12 kg kettelbells!!

Wat gebeurde er aanvullend sinds ik met de kettlebell aan het trainen ben gegaan?

Aswin en ik trainen doorgaans 5 tot 6 keer per week met de kettlebells, elke avond een half uurtje. Ik merkte na een week trainen al dat mijn uithoudingsvermogen (die al behoorlijk op peil was omdat ik daarvoor al meer dan een half jaar 3x per week intervaltrainingen op de crosstrainer doe) meer verbeterd was dan ooit.

Normaal gesproken was ik op vrijdagavond, wanneer ik van 14.30u tot 22.00u doorwerk al behoorlijk vermoeid. Maar deze vrijdag merkte ik dat ik nog prima functioneerde en dat ik eigenlijk nog heel erg scherp bij geest was en dat ik me gewoon okay voelde.

Topsport

Mensen onderschatten vaak hoe fysiek het doen van waxbehandelingen eigenlijk is. Een hele dag op je voeten staan en mensen ontdoen van hun overtollige haartjes, scherp opletten waar er nog haartjes zitten, hele lichamen ontharen is fysiek gewoon zwaar.

Feitelijk is waxen topsport. Daarnaast moet je een bepaalde constante kracht geven om de strips goed en strak te kunnen verwijderen, dus je armspieren en schouderspieren worden regelmatig aangesproken.

Je rug- en buikspieren geven het centrale deel van je lijf kracht om overeind te blijven en vanuit alle hoeken te kijken en werken. Je staat op zo’n dag vaak in allerlei rare houdingen om alles goed te bekijken.

Sneller Waxen èn Meer Kracht

Door het trainen en door de verbeterde uithoudingsvermogen viel me op dat ik steeds sneller binnen mijn eigen tijden klaar was met waxen.

Ik merkte dat door de toegenomen kracht in mijn armen ik sneller de strips en stukken wax kon verwijderen en zelfs dat het naar de klanten toe niet pijnlijker werd daardoor.

Op sommige behandelingen en personen won ik ineens 20 minuten in behandeltijd. Wow!

Dus als je sneller en krachtiger wilt waxen en je er niet vermoeider uit wilt komen, dan kan ik je aanraden om naast het opbouwen van je praktijk, het verbeteren van techniek ook een half uurtje per dag te besteden aan een effectieve kettlebell training.

Gegarandeerd resultaat!

Groetjes,

Angela

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *